SMS för detaljhandel

SMS för detaljhandel

Använd SMS för att öka försäljningen och kundlojaliteten

Stärk kundrelationen med InTimes flexibla SMS-tjänst. För dig som arbetar med detaljhandel är SMS en effektiv kommunikationskanal där du snabbt och enkelt når dina kunder. Skicka SMS med erbjudanden, aviseringar, påminnelser och mycket mer. Öka din försäljning och kundnöjdhet. Ett SMS är väldigt personligt och ett perfekt sätt att locka dina kunder till köp!

Du kan både skicka SMS och välja om det ska gå att ta emot svar på dina skickade SMS. Du väljer vad som ska hända med ett inkommande svar, om det ska skickas tillbaka ett automatiskt svar, om kontakten ska sparas i en grupp, om svaret ska skickas vidare eller något annat. Låt dina kunder enkelt registrera sig till dina SMS-utskick och erbjud alltid avregistrering. Vi har automatiska spärrlistor för att underlätta för dig.

Du ser leveransstatus på dina skickade SMS, du kan spara egna textmallar, ladda upp kontakter och spara i olika grupper, schemalägga dina SMS, välja en egen avsändare och mycket mer.

Ingen installation av programvara behövs, du loggar enkelt in via din egen dator. Du kan också använda din egen e-postklient för att skicka ett mejl som omvandlas till ett SMS. Läs gärna mer om tjänsten SMS via e-post. Du kan också skapa ett testkonto nedan för att se hur tjänsten ser ut och fungerar.

"Supporten är lyhörd och enkel att tala med. Relationen är viktig för InTime, de tar sig tid att lösa problemen snabbt. Vi kunde inte vara nöjdare!"
Roger Backlund, Stjärnurmakarna

Checklista för ett lyckat SMS

  • Skriv det viktigaste först, sannolikheten ökar att budskapet når fram.
  • "Call to action (CTA)" - Vad ska mottagaren göra? Välj en CTA och uppmana till detta. 
  • Fatta dig kort, gärna inom 160 tecken som räknas som ett SMS (=mer kostnadseffektivt för dig).
  • Kontrollera stavning och att eventuella länkar fungerar.
  • Skicka gärna SMS:et till dig själv först.
  • Erbjud avregistrering när du skickar marknadsföring.
  • Skapa textmallar för återkommande information, som till exempel leveransaviseringar.
  • Schemalägg gärna dina SMS-utskick. 
  • Använd gärna länkar och specifika rabattkoder för att ytterligare mäta effekten av dina SMS-utskick.