Nyheter hos InTime

Missa inga viktiga nyheter hos InTime - Vi håller dig uppdaterad!

Tips och råd, vad tycker våra kunder, nya funktioner, pressreleaser och mycket annat roligt samlar vi här. Vill du veta mer om oss och våra SMS-tjänster? Fyll gärna i en intresseanmälan så kontaktar vi dig på det sätt du önskar.

2021-09-21

Marknadsföring via SMS - 3 tips!

Att använda SMS som marknadsföringskanal är idag självklart för de flesta företagare. Men vad ska du som företagare tänka på när du skickar dina marknadsförings-SMS? Här kommer 3 viktiga punkter:

  1. Tydlig avsändare: Mottagaren ska enkelt se vem SMSet kommer från.
  2. Etablerad relation: Skicka bara SMS till dina nuvarande kunder eller till den som varit kund de senaste 12 månaderna.
  3. Avregistrering: Erbjud alltid mottagaren att enkelt avregistrera sig från framtida SMS-utskick.

Vill du veta mer om vad som gäller? Vi är utbildade, certifierade och har lång erfarenhet av digital marknadsföring. Läs gärna mer om SMS-marknadsföring eller kontakta oss så berättar vi mer.

2021-09-16

SMS-tjänst för intern kommunikation

Hellströms Bygg har använt InTime SMS i över 7 år. Simon Hellström säger att det är ett bra verktyg även för intern kommunikation, enkelt och smidigt.

I SMS-tjänsten skapar du enkelt dina egna grupper, laddar upp kontakter, sparar textmallar, schemalägger dina SMS-utskick, ser leveransstatus och mycket mer.

Helt enkelt ett bra verktyg när du snabbt behöver nå ut till många personer samtidigt. 

Vill du veta mer om InTime SMS? Fyll i en intresseanmälan så kontaktar vi dig!

 

Simon Hellström, Hellströms Bygg

2021-09-10

Rapport från PostNord: Så får ditt budskap bättre effekt – prata med mottagarna på deras villkor

PostNord tar varje år fram en rapport där de kartlägger hur svenska hushåll vill ta emot reklam och affärskommunikation. 

Intressant för dig som arbetar med SMS-kommunikation är bland annat att SMS ses som den snabbaste kanalen där majoriteten tar del av informationen direkt eller samma dag. Fler intressanta iakttagelser är att majoriteten vill ha sina kallelser/information från sjukvård/läkare/tandläkare via SMS.

Rapporten i sin helhet hittar du här.

Källa: PostNord, Mottagarmakt

Källa: PostNord, Mottagarmakt

2021-09-03

Fördelarna med att skicka SMS från datorn

Det finns många fördelar med att skicka SMS från datorn. En stor fördel är att du snabbt och enkelt når många personer samtidigt. I InTimes SMS-tjänst kan du bland annat göra detta:

  • Ladda upp dina kontakter och spara i en grupp eller flera
  • Skicka SMS till en eller flera personer samtidigt
  • Spara dina enga textmallar
  • Skicka dina SMS direkt eller schemalägga dina utskick
  • Se leveransstatus på dina skickade SMS
Ett exempel på hur InTimes SMS-tjänst kan underlätta vardagen är Mekonomen Borlänge. Sedan 2007 skickar de SMS för att meddela kunderna när deras beställda varor är klara för upphämtning. De berättar själva att det är ett väldigt smidigt sätt att komma i kontakt med kunderna.

Vill du också spara tid med InTimes SMS-tjänster?

Kontakta oss för gratis rådgivning och demo eller registrera ett gratis testkonto.

Citat Mekonomen Borlänge

2021-08-26

Varför ska du skicka SMS till dina kunder?

Visste du att det finns många fördelar med att skicka SMS till dina kunder?

Här kommer våra topp 3:

  1. Du ökar exponeringen av ditt varumärke
  2. Ditt budskap når fram & blir läst
  3. Du får den absolut högsta konverteringen

Vill du veta mer om fördelarna med SMS? Kontakta oss för gratis rådgivning och demo eller registrera ett gratis testkonto direkt.

2021-08-20

Leveransaviseringar via InTime SMS

Lule Grafiska har använt InTimes SMS-tjänst i snart 10 år. De använder tjänsten för att skicka SMS till sina kunder när deras beställda varor finns att hämta i butiken.

Vi tog ett snack med Niclas Fredriksson för att höra på vilket sätt InTime SMS underlättar deras vardag:
Vi är kund hos InTime för att det är enkelt och de har en suverän SMS-tjänst som har sparat oss otroligt mycket tid!

Hela intervjun med Niclas och fler nöjda kunder ser du här: https://youtu.be/3SUDRCanZmQ

Är du nyfiken att veta mer om InTime SMS? Kontakta oss eller registrera ett gratis testkonto direkt. 

2021-08-09

SMS-påminnelser ökar din kundservice

Vi kan alla behöva en påminnelse ibland, oavsett om det är att varva ner eller komma ihåg sitt tandläkarbesök.

Påminn dina kunder, medarbetare och samarbetspartners med InTime SMS. Du kommer snabbt se att inga bokade möten glöms bort, att varor snabbare hämtas upp och hur din omgivning uppskattar din ökade service.

Är du nyfiken att veta mer om InTime SMS? Testa gärna gratis här!

Du är givetvis även välkommen att kontakta oss för mer information och gratis rådgivning. Fyll gärna i en intresseanmälan så kontaktar vi dig på det sätt du önskar.

2021-08-01

SMS-tjänst för Nordanstig

Under januari 2020 började Nordanstigs turistbyrå skicka SMS till sina kunder och gäster. Vi pratade med Camilla Eriksson-Uddén för att höra hur det har gått och vilken betydelse SMS har för verksamheten:
Vi använder SMS-tjänsten för att promota lokala erbjudanden, evenemang, nyheter och tips på det mesta till dem som bor i eller besöker Nordanstig.

Betydelsen är att man får en känsla av exklusiv direktkontakt med kunderna och gästerna. Utan att för den delen tränga sig på.

Kunden väljer aktivt själv att anmäla sig till vårt register och kan närsomhelst avbryta prenumerationen.
Vill du veta mer om Nordanstigs turistbyrå? Besök gärna deras hemsida!

Är du nyfiken på våra SMS-tjänst? Kontakta oss för gratis demo och rådgivning.

2021-07-22

SMS bidrar till fler beställningar

Lammproducent Åsa Wallin testade InTime SMS första gången 2018 för att påminna sina kunder om att beställa lammlådor. Så här säger Åsa om effekten:

Bara några minuter efter SMSen gått iväg kom beställningarna in!

Läs gärna mer om våra nöjda kunder och hur de använder SMS för att öka sin försäljning, synlighet och kundservice.

Vill du också se effekten av att skicka SMS till dina kunder? Kontakta oss för mer information. 

Lammproducent Åsa Wallin

2021-07-13

Vad är det vi älskar med vårt jobb?

Marina började arbeta på InTime redan 2009 och Josefine kom hit 2016. Tillsammans driver vi bolaget och vi älskar varje sekund av vårt jobb! Se gärna videon nedan där vi berättar lite mer om varför vi gör det här tillsammans.

Vill du veta mer om oss och våra SMS-tjänster? Fyll gärna i en intresseanmälan så kontaktar vi dig på det sätt du önskar.

Hälsningar,

Marina & Josefine

2021-07-08

House of Color säljer mer med hjälp av InTime SMS

Vi pratade med Ulrica Olsson som driver House of Color, Nordsjö Idé & Design i Kungsbacka och Åsa. House of Color har varit kund hos InTime sedan 2009 och använder InTime SMS för att skicka leveransaviseringar och erbjudanden till sina kunder. Ulrica berättar att de märker stor skillnad i försäljningen när de kompletterar sina kampanjer med SMS-utskick. Det är ett väldigt effektivt sätt att få in fler kunder till butikerna och därmed sälja mer.

En toppentjänst helt enkelt!

Vill du veta mer om hur just du kan använda SMS för att öka försäljningen i ditt företag? Kontakta oss!

2021-07-02

Skapa en personlig relation med dina kunder

Att skicka SMS till dina kunder har många fördelar. Du sparar tid genom att slippa ringa och jaga dina kunder, du vet att informationen kommer fram och blir läst och dessutom ökar du exponeringen av ditt varumärke. SMS upplevs som personligt av kunderna och du skapar en relation som är svår att uppnå via någon annan kanal.

Är du nyfiken att veta mer om våra SMS-tjänster? Kontakta oss och vi ger dig gratis rådgivning och du får alltid testa SMS-tjänsten kostnadsfritt innan du bestämmer dig. 

2021-06-21

Glad midsommar och uppdaterade supporttider

Vi önskar er alla en riktigt härlig sommar och midsommar! För dig som är kund, kom ihåg att supporten stänger en timme tidigare under juni-augusti (så vi hinner jobba lite på brännan). Du når oss som vanligt via mejl och telefon enligt nedan.  

Support juni-augusti:
Helgfria vardagar 08-16
E-post: info@intime.nu
Telefon: 0920-26 09 80 


Varma hälsningar
InTime

2021-06-17

SMS för leveransaviseringar

Färghuset i Sandviken, Nordsjö Idé & Design, har varit kund hos InTime sedan 2018. Vi pratade med Ingela Bohlin för att höra vad de använder InTime SMS till och hur det går idag:

Vi använder SMS-tjänsten för att skicka leveransaviseringar till våra kunder. InTime SMS fungerar perfekt och underlättar mitt arbete!

Ingela Bohlin, Färghuset i Sandviken

2021-06-11

9 av 10 läser sina SMS inom 3 minuter

Ingen regel utan undantag. 😄 Faktum kvarstår dock att SMS är en väldigt effektiv kanal när du vill att dina meddelanden ska komma fram och bli lästa. Våra kunder vittnar dagligen om hur uteblivna besök minskat drastiskt med hjälp av SMS-påminnelser, hur mycket smidigare lagerhållningen blivit efter införandet av SMS-aviseringar och hur mycket försäljningen ökat med SMS-kampanjer.

Nyfiken att lära dig mer? Kontakta oss gärna:

2021-06-04

Välkommen till InTime

Välkommen in till vårt kontor! Vi hade gärna bjudit hit dig för en kopp kaffe men nu när det inte är möjligt visar vi upp kontoret så här istället.

Vill du komma i kontakt med oss och lära dig mer om SMS-kommunikation? Fyll gärna i en intresseanmälan ovan så kontaktar vi dig på det sätt du önskar. Du kan givetvis också kontakta oss direkt via telefon och e-post: 

☎️ 0920-26 09 80

📧 info@intime.nu

 

2021-05-28

Supporttider juni-augusti

Supporten har öppet helgfria vardagar mellan kl. 08-16 under juni-augusti. Du är välkommen att kontakta oss via mejl eller telefon.

Telefon:
0920-26 09 80

E-post:
Allmänt: 
info@intime.nu
Användarstöd: support@intime.nu
Fakturafrågor: ekonomi@intime.nu

Schemalägg dina utskick
Vi passar på att påminna dig om att du kan schemalägga dina SMS-utskick under sommaren. 

Det gör du genom att klicka på knappen Skicka senare. Där ställer du in datum och klockslag för dina SMS-utskick och om de ska upprepas eller inte. Du kan schemalägga hur många SMS du vill. Alla dina schemalagda SMS sparas under menyn Tidsinställda.

Har du frågor är du alltid välkommen att kontakta oss.


Härlig sommar önskar vi på InTime!

2021-05-21

Ett SMS kan rädda dagen

Med SMS skickar du enkelt leveransaviseringar till dina kunder. Det tar mindre än 30 sek att skicka meddelandet och din kund kommer att läsa det inom 3 minuter. 

Hur kommer du igång?

  1. Registrera ett gratis testkonto här!
  2. Skicka SMS till en eller flera personer samtidigt.
  3. Klart!

Vill du veta mer om våra SMS-tjänster är du välkommen att kontakta oss eller fylla i en intresseanmälan så kontaktar vi dig på det sätt du önskar.

2021-05-11

Vi är i tid, till allt, för alla, oavsett allting. Vi är alltid InTime!

2021-05-07

Vad skulle du göra om du hade mer fritid?

När vi skapade InTime SMS gjorde vi det för att du som företagare ska spara värdefull tid, tid som du istället kan lägga på annat. Med InTime SMS når du dina kunder snabbt och enkelt genom några få knapptryckningar på tangentbordet. Du loggar in via våran hemsida, du behöver inte ladda ner eller installera någon programvara och du kommer åt tjänsten från vilken dator som helst. 

Inne i SMS-tjänsten skickar du enkelt SMS till en eller flera personer samtidigt, du kan ladda upp dina kontakter och skapa grupper, göra färdiga textmallar, schemalägga dina SMS-utskick, se leveransstatus på skickade SMS och mycket mer.

Vill du också spara tid i din kundkommunikation? Kontakta oss gärna så hjälper vi dig!

2021-04-23

9/10 läser sina SMS inom 3 minuter

Visste du att 9/10 läser sina SMS inom 3 minuter? Det är en väldigt stor skillnad om man jämför med exempelvis e-post. SMS är därmed ett mycket bra komplement till andra kanaler. Om du skickar nyhetsbrev via e-post kan du gärna komplettera ditt nyhetsbrev med ett SMS-utskick, det kommer öka synligheten och informationen blir läst av fler. 

Vill du veta mer om SMS-tjänster och hur du kan använda det i ditt företag? Kontakta oss för gratis rådgivning eller registrera ett gratis testkonto

2021-04-16

Vad tycker Fredrik Nordin på Cykelstället om InTime SMS?

Ända sedan starten hemma i garaget på Bredviken 1992 har Cykelstället hjälpt folk att hitta sin drömcykel. Hos Cykelstället hittar du allt i cykelväg oavsett om det är cykeln till den minsta i familjen eller till tävlingsmänniskan som spenderar all sin tid på cykeln. I deras verkstad får du hjälp med service eller reparationer och de tar emot alla märken. De går ständigt nya utbildningar för att hänga med i utvecklingen, framförallt på elcyklar. 

Cykelstället har sedan januari 2020 använt InTimes SMS-tjänst för kommunikation ut till kunderna. Fredrik Nordin har arbetat på Cykelstället sedan 2005 och säger så här om våra tjänster:

-Vi skickar SMS till våra kunder när deras cyklar är redo för upphämtning. Det sparar oss massor med tid då vi inte behöver ringa och jaga rätt på kunderna. Jag är supernöjd!

Vill du veta mer om hur du kan använda SMS för att förenkla i ditt företag? Kontakta oss!

Fredrik Nordin, Cykelstället

2021-04-08

SMS för leveransaviseringar

Mekonomen Borlänge har använt InTime SMS sedan 2007 och tycker att det är ett väldigt smidigt sätt att komma i kontakt med sina kunder. De skickar SMS för att meddela kunderna att deras beställda varor är klara för upphämtning.

SMS är perfekt för leveransaviseringar. Skicka ett SMS till kunderna när deras varor finns att hämta i butiken och du sparar massor med tid. Nästan alla läser sina SMS direkt, så du slipper lagerhålla varor längre än nödvändigt. Smidigt, eller hur?

Läs gärna mer om leveransaviseringar via SMS här

Vill du veta mer, registrera ett gratis testkonto eller kontakta oss!

2021-03-31

Supporttider och Glad Påsk!

Supporten har öppet 8-17 till och med onsdag 31/3 denna vecka, sedan är vi tillbaka igen som vanligt tisdag 6/4. 

Kontaktuppgifter support:
E-post: info@intime.nu
Telefon: 0920-26 09 80 

Vi passar på att önska dig en riktigt härlig påsk!

2016-01-11

Måleributiken Örebro - Trogen kund i 10 år!

Måleributiken i Örebro började använda InTimes SMS-tjänst redan 2011. Syftet var att skicka leveransaviseringar via SMS till kunderna.

-Att skicka SMS till kunderna när deras varor finns att hämta i butiken underlättar vårt arbete väldigt mycket. Alla läser sina SMS och varorna blir upphämtade i tid! Säger Mattias Helge, VD Måleributiken i Örebro.

Vill du veta mer om hur SMS kan hjälpa ditt företag? Fyll i en intresseanmälan så kontaktar vi dig på det sätt du önskar: https://www.intime.nu/sv/intresseanmaelan/

2021-03-19

Luleå Business Tour

Luleå Business Region och Luleå Näringsliv presenterar Luleå Business Tour som är en ny programserie där de gör nedslag hos företag för att öka den gemensamma kunskapen om näringslivet i Luleå.

Först ut i sin serie gjorde de ett besök hos oss på InTime där de intervjuade InTimes VD Josefine Åhl.

Se hela intervjun på deras Facebook-sida

 

2021-03-12

Erbjuder du Take Away, utkörning eller har anpassat din verksamhet på annat sätt under pandemin?

Nu har vi levt med pandemin i ett år och många har tvingats ställa om hela eller delar av sin verksamhet. Tillhör du ett av företagen som anpassat sig och nu erbjuder dina kunder alternativa sätt att handla i butiken, hämta sina varor eller komma i kontakt med dig? Skicka ett SMS till dina kunder - med några få enkla steg vet alla vad som gäller hos dig!

Vi erbjuder dig att testa InTimes SMS-tjänst helt kostnadsfritt och utan krav på bindning, är du inte nöjd behöver du helt enkelt varken betala eller fortsätta.

Kontakta oss eller registrera ditt gratis testkonto här.  

2021-02-26

Vi vill förenkla din vardag

En stor utmaning för de flesta företagare är att få tiden att räcka till. Det är mycket att göra och många saker att tänka på. Det är en av anledningarna till att vi har tagit fram InTime SMS. Vi ville skapa en SMS-tjänst som förenklar din vardag och som är så enkel att använda att tiden inte är ett problem.

Varför ska du skicka SMS till dina kunder? 

Behoven är individuella, men undersökningar visar att 9 av 10 läser sina SMS inom 3 minuter. Det betyder att när du skickar ett SMS till dina kunder kommer det fram och blir läst direkt. Du kan informera kunden om beställda varor, påminna om bokade möten, berätta hur du anpassat ditt företag under pandemin och även marknadsföra dig på ett effektivt sätt. Oavsett vad ditt behov är så kommer SMS underlätta din vardag! 

Vill du veta mer om InTime SMS eller kanske testa SMS-tjänsten kostnadsfritt är du välkommen att kontakta oss

2021-02-08

Leveransaviseringar via SMS sparar tid

Svenska Gummihuset har varit kund i över 3 år och har under den tiden aldrig behövt kontakta supporten. De använder SMS-tjänsten för att skicka leveransaviseringar till sina kunder och sparar därmed tid.

Vårt mål är att ge dig en SMS-tjänst som du snabbt lär dig hur den fungerar och som du sedan enkelt använder varje dag i din verksamhet. Syftet med SMS-tjänsten är att du ska spara viktig tid som du istället kan lägga på annat. Skulle du behöva kontakta oss är vi såklart redo att besvara dig frågor. 

Vill du veta mer om hur du kan använda SMS i ditt företag? Kontakta oss gärna eller läs mer om våra olika tjänster

Du kan även prova SMS-tjänsten kostnadsfritt under en vecka genom att teckna ett gratis testkonto.

2021-02-01

Gör SMS din vardag enklare?

För oss är nöjda kunder av högsta vikt och vi blir alltid lika glada och stolta när ni hör av er till oss och berättar hur SMS underlättar er vardag och hjälper er verksamhet framåt. Vill du som kund dela med dig av hur SMS fungerar i din verksamhet? Kontakta oss gärna och berätta.

När du som kund har frågor och funderingar är du alltid välkommen att kontakta oss, vi försöker alltid svara så snabbt som möjligt. Supporten har öppet helgfria vardagar mellan kl. 08:00-17:00 (med undantag juni-augusti då den stänger kl. 16:00).

Du är alltid välkommen att ringa eller mejla in dina ärenden, se kontaktuppgifter nedan.

InTime International AB
Telefon: 0920-26 09 80
E-post: 

2021-01-25

InTime uppmärksammas i Affärer i Norr

InTimes arbete tillsammans med Uppsala Universitet uppmärksammas av Affärer i Norr. 

Mellan november 2016 och december 2018 deltog InTime i en forskningsstudie genomförd av Uppsala Universitet för att utreda effekten av SMS med träningsinstruktioner till strokepatienter.

Forskningen visade på att dagliga SMS under tre månader till strokepatienter ledde till ökad rörelseförmåga samt ökad styrka i underkroppen.

-Det är fantastiskt roligt att man med SMS kan lösa olika typer av problem. Att det inte bara handlar om kampanjer och påminnelser, utan det finns många användningsområden för SMS. Det är ett spännande sätt att använda tekniken och bidra till att göra vården mer digital, säger Josefine Åhl, vd för Intime.

Läs hela artikeln här 

2021-01-18

Forskning visar på att dagliga SMS med träningsinstruktioner ökar fysisk aktivitet och total rörlighet hos strokepatienter

InTime har mellan november 2016 och december 2018 deltagit i en forskningsstudie genomförd av Uppsala Universitet för att utreda effekten av SMS med träningsinstruktioner till strokepatienter.

I undersökningen deltog 79 patienter där 40 tillhörde undersökningsgruppen och 39 tillhörde en kontrollgrupp. Undersökningsgruppen fick standardvård och dagliga SMS med instruktioner för att utföra regelbundna utomhusövningar och benövningar. Kontrollgruppen fick standardvård men inga dagliga SMS med träningsinstruktioner.

Forskningen visade på att dagliga SMS under tre månader till strokepatienter ledde till ökad rörelseförmåga samt ökad styrka i underkroppen.

Läs hela forskningsartikel här: https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/32942914/

2021-01-11

Stjärnurmakarna trogna kunder till InTime i över 10 år

Stjärnurmakarna Lagerströms Ur & Guld har varit kund hos InTime i 10 år. De använder SMS-tjänsten för att skicka leveransaviseringar till sina kunder. Torun Blomkvist som är en av de som driver Lagerströms Ur & Guld säger att det alltid är lätt att komma i kontakt med InTime och att få snabb hjälp. InTime får 10 av 10 i betyg från Torun!

Vill du veta mer om SMS-tjänster och hur du kan använda SMS i din verksamhet för att underlätta din vardag?

Kontakta oss så hjälper vi dig!

2020-12-14

Marknadsföring via SMS - Vad ska du tänka på?

SMS är en personlig direktkanal till dina kunder och en ovärderlig del av din marknadsföring. Det finns ett antal olika saker som är viktiga att tänka på innan du sätter igång med din SMS-marknadsföring.

Här kommer några tips på vad som gäller:

  • Mobiltelefonnumret ska samlas in i samband med försäljning av varor eller tjänster.
  • Mottagaren ska vara kund eller ha varit kund de senaste 12 månaderna.
  • Mottagaren ska vid insamlingstillfället ha informerats om att mobiltelefonnumret kan användas för marknadsföring och ha erbjudits möjligheten att avstå framtida kontakt.
  • Marknadsföringen får endast avse egna likartade varor och tjänster.
  • Mottagaren ska alltid i varje SMS-utskick erbjudas möjligheten att på ett enkelt sätt avregistrera sig. Genom tilläggstjänsten Inkorg sker denna avregistrering automatiskt. 

Läs gärna mer om SMS och marknadsföring eller kontakta oss med dina frågor. 

2020-11-30

Glömmer omgivningen bort dina möten?

Behöver du påminna dina kunder, kollegor eller patienter om bokade möten?

Vi har nog alla varit med om att ett möte inte blivit av då den andra parten tagit fel på tiden eller helt enkelt glömt bort mötet. Med en SMS-påminnelse minskar du antalet uteblivna möten drastiskt. Du sparar tid och effektiviserar din vardag ytterligare.

Med InTimes SMS-tjänst skickar du enkelt manuella eller automatiska SMS-påminnelser. Vi hjälper dig att hitta rätt lösning för dina behov. Här kan du läsa mer om SMS-påminnelser.

Se till att du och din omgivning alltid är InTime - till allt!

Nyfiken att höra mer? Kontakta oss gärna!

2020-11-23

Informera dina kunder om vad som gäller hos er

Det är mycket som ser annorlunda ut nu, både för oss som privatpersoner och företagare. Behöver du informera dina kunder om något? Vi hjälper dig! 

Nu på fredag är årets Black Friday där många butiker och företag har olika erbjudande till sina kunder. För att undvika trängsel och köbildning i butikerna är det många som detta år måste tänka om kring Black Friday. En del pushar för e-handel, andra har utkörning eller "drive by"-utlämning och det är viktigare än någonsin med tydlig kommunikation så att kunderna vet vad som gäller. Behöver du informera dina kunder om vad som händer hos dig? Det behöver givetvis inte vara relaterat kring just Black Friday utan ni kanske har ställt om er verksamhet på andra sätt som era kunder behöver få veta. Oavsett vad du vill berätta för dina kunder så hjälper vi dig att nå ut med informationen.

Kontakta oss så bollar vi och hittar lösningar tillsammans!

Ta hand om er där ute! ❤️

2020-11-16

Vad tycker dina kunder? Skicka ett SMS och få svar!

Kundundersökningar via SMS? Fungerar det verkligen? Kommer någon svara?

Svaret är JA - det fungerar! En kundundersökning via SMS ger dig inte bara värdefull information om vad dina kunder tycker, utan extremt hög svarsfrekvens jämfört med andra kanaler. Enkla frågor ger snabba svar och svarsfrekvensen brukar ligga kring 30-50%. Ibland högre. 

Ett ovärderligt sätt att ta tempen på dina kunder så att du kan fortsätta utvecklas. Har du råd att inte veta vad dina kunder tycker? Här kan du läsa mer om SMS-undersökningar. 

Nyfiken att höra mer?

Kontakta oss för gratis demo och rådgivning eller registrera ett gratis testkonto här!

Vi använder InTime SMS för kundundersökningar och det ger oss betydligt fler svar än när vi använder e-post!

Mirjana Petrova Johansson, Röstcenter Sverige

2020-04-03

InTime skänker pengar till Luleå Makerspace

InTime skänker pengar till Luleå Makerspace för att bidra till deras produktion av visir till vården i Norrbotten.

InTime har skänkt 10.000 kronor till den ideella föreningen Luleå Makerspace där Peter Parnes är en av de drivande medlemmarna. 

Luleå Makerspace har tillsammans med LTU den senaste tiden 3D-printat visirhållare till Region Norrbotten och kommuner i  länet, som en hjälp i coronakrisen.

- Vi vill hjälpa till så att de kan fortsätta sitt fantastiska arbete med att tillverka visir till vården i Norrbotten.  Jag vill gärna uppmana fler företag som kan att donera och stötta lokalt, det behöver inte vara några stora summor men allt vi gör tillsammans nu känns viktigt, säger Josefine Åhl, som tillsammans med Marina Lahti driver InTime.

- Vi vill gärna stötta alla lokala butiker, restauranger, hotell, idrottsföreningar och övriga fantastiska företagare som kämpar på som aldrig förr. På det här sättet får vi göra det, indirekt. 

 

Läs mer om Luleå Makerspace här: http://www.luleamakerspace.se

2020-01-25

Årets serviceleverantör 2019

Årets serviceleverantör under Nordsjö Idé & Designs stora leverantörs-mässa är utsedd och även detta år tog InTime hem priset! Butikerna har under året fått rösta om vem av alla deras leverantörer de tycker förtjänar priset som årets serviceleverantör.

Motiveringen lyder:

Ni levererar år efter år med ert fokus på service och leveranser samt framåtanda vad gäller produktutveckling.

Stort tack till er alla er butiker som röstade fram oss, det betyder väldigt mycket för oss och vi lovar att fortsätta leverera tjänster och service i toppklass!

2019-03-04

Samarbete med BC Luleå

I samarbete med InTime lanserar nu BC Luleå sin nya SMS-tjänst där utskick till fans skickas via SMS.

Gör så här om du vill ta del av nyheter och erbjudanden direkt i din mobiltelefon:

  1. SMS:a BCL till 71050.
  2. Klart. Det är allt du behöver göra.
  3. Ett bekräftelse-SMS dyker snart upp i din mobiltelefon.

Tack för att du prenumererar på BC Luleås nyhetsbrev via SMS!

Gör som Rob Gilchrist - prenumerera på BC Luleås nyhetsbrev direkt i mobilen!

2019-02-08

Nu blir Cerveras butiker lokala e-handelslager

Cervera optimerar sin e-handel i Sverige genom att sudda ut gränsen mellan sina fysiska butiker och online. Cerveras omnikanalsprojekt inleddes i april förra året, och rullades ut i alla butiker under julhandeln.

InTime är stolta att få vara en del av Cerveras omnikanalsprojekt genom att leverera SMS-tjänster för Cerveras e-handel.

Läs hela artikeln

2019-01-19

Årets serviceleverantör 2018

InTime samarbetar sedan 2003 med kedjan Nordsjö Idé & Design och prisas nu av kedjan som Årets serviceleverantör 2018.

Motivering: Med stark servicekänsla och professsionalitet erbjuder leverantören en tjänst av hög kvalité som fyller ett tydligt behov hos Nordsjö Idé & Designs butiker.

2018-12-03

Nu är vi auktoriserade DM-ansvariga

Josefine Åhl, InTimes VD, har genomgått SWEDMAs ADMA utbildning, vilket ger den marknadsrättsliga kompetens och färdighet som krävs för att bli auktoriserad DM-ansvarig enligt SWEDMAs normer.

Auktoriseringen är ett bevis på grundläggande kundskaper rörande bl.a. GDPR, marknadsföringslagen, distansavtalslagen, upphovsrättslagen och lagen om namn och bild i reklam. Vidare visar auktorisationen på goda kunskaper rörande de egenåtgärder och självregleringsinstrument som gäller inom datadriven marknadsföring.

Pressmeddelande 2018-11-05

Delägarduo driver InTime vidare

Luleåbaserade företaget InTime går nu in i en ny spännande fas. Josefine Åhl, VD och Marina Lahti – båda delägare sedan tidigare – driver bolaget vidare efter det generationsskifte som skedde under våren.

Josefine Åhl, VD och Marina Lahti

Marina har arbetat på InTime sedan 2009, men hennes första kontakt med bolaget skedde flera år före det.

-Jag var VD på en bokhandel där vi använde InTimes SMS-tjänst för att meddela kunderna att deras beställda böcker hade kommit. Så jag vet vilken nytta man har av att arbeta med SMS-kommunikation i ett företag. Att idag kunna ge lika bra och ännu bättre kundservice än den jag själv fick uppleva känns roligt. Att dessutom gå in som delägare är väldigt spännande.

Josefine kom till InTime 2016 med det gemensamma målet att ta över och driva bolaget vidare efter Lars Nordström, InTimes grundare.

Trygg överlämning

-Det hela gick väldigt fort, jag tror att vi alla snabbt kände oss trygga med överlämningen. Det är klart att det är en utmaning att ta över någon annans bolag, men det har gått över förväntan och vi har vuxit snabbt de senaste åren, berättar Josefine.

I samband med generationsskiftet slog InTime ihop sig med företagen TellusTalk och SMS Teknik, som ägs av moderbolaget Zapás. Trion utgör tre av Sveriges mest välkända aktörer inom digitala meddelandetjänster.

-Vi är oerhört glada över att få ingå i denna starka systerskara. Vi sköter verksamheten precis som tidigare, med våra kunders behov i fokus, fortsätter Josefine.

Tillsammans med Marina tar hon nu InTime in i en ny spännande fas. Varumärket har fått en uppfräschning och framförallt har bolaget arbetat intensivt med målsättning och planering inför framtiden.

800 kunder och tillväxt

-Vi har idag över 800 kunder spridda över hela Sverige och tillväxten har under de senaste åren tagit rejäl fart. Det här året slår vi rekord vad gäller nytillkomna kunder! Samtidigt upptäcker våra befintliga kunder fortfarande nya sätt att använda SMS, vilket ger oss ett kvitto på att våra tjänster verkligen behövs där ute, berättar Marina.

Om InTime

InTime grundades 2003 i Luleå av Lars Nordström då han hjälpte sin tandläkare att utveckla en tjänst för att skicka SMS-påminnelser till patienterna. Under våren 2018 gick Lars i pension och sålde av sitt innehav. Josefine Åhl, VD och Marina Lahti driver idag verksamheten med moderbolaget Zapás som huvudägare. Företagsgruppen har tillsammans 15 anställda, 3 200 kunder och en omsättning över 150 miljoner kronor. Varje företag inom företagsgruppen sköter sin verksamhet på respektive håll i landet precis som innan sammanslagningen.

För mer information kontakta:
Josefine Åhl, 0920-26 09 80, josefine.ahl@intime.nu

Ladda ner pressmeddelandet här

2018-03-23

InTime växer vidare med ny ledning och nya ägare

InTime International AB har fått ny majoritetsägare i Zápas AB. Josefine Åhl och Marina Lahti som är delägare sedan tidigare driver verksamheten vidare, med Josefine som VD.

”Resan att ta InTime till nya höjder har redan börjat och vi ser fram emot att få fortsätta tillsammans med en sådan stark part som Zápas. Precis som tidigare kommer vi att fokusera på våra kunders behov och erbjuda den absolut bästa tjänsten och servicen för mobil kommunikation.” säger Josefine Åhl, VD InTime.

Läs hela pressmeddelandet här

Lars Nordström och Peter Korinek

2017-10-30

Nu blir det ännu enklare att betala parkering via mobilen i Luleå

Luleå är redan idag en av Europas städer där störst andel betalningar för parkering sker via mobilen och för att ytterligare underlätta för parkörer utökar ePARK nu sina betalningsalternativ så att det också går att köpa parkeringar med sms.

”Sms-betalning är en bra service och ger parkörerna större möjlighet att välja hur de vill betala. Alla har inte en smart phone för appar men vill fortfarande kunna använda telefonen”, säger Mikael Nilsson, enhetschef Drift och underhåll, Stadsbyggnadsförvaltningen Luleå Kommun.

Läs mer om ePARK och SMS

2017-06-28

Ny SMS-tjänst för Upplands Väsby Kommun

Upplands Väsby Kommun använder SMS för att informera om arbetena i Fyrklövern. Genom att anmäla sig till SMS-tjänsten fås den senaste störningsinformationen direkt i mobilen.

Läs mer om SMS-tjänsten

2017-05-10

InTime International AB i Luleå ger jobb och välfärd

InTime International AB har 3 anställda. Vi bidrar till samhället genom vår verksamhet, men även via skatterna vi betalar.

Förra året bidrog vi som företag och våra anställda med 850 000 kronor till välfärden.

Det motsvarar 574 läkarbesök i primärvården.

2017-02-15

Samarbete med Fackhandelsdata

InTimes SMS-tjänst finns i Fackhandelsdatas System 900 Fackhandel.

Du skickar enkelt ett SMS till dina kunder när varor finns att hämta hos dig. Med SMS sparar du värdefull tid och ger dina kunder den bästa servicen!

Tre olika varianter av SMS-tjänsten finns:

• Integrerad SMS-tjänst System 900 Fackhandel
• Webbaserad SMS-tjänst
• Kombi SMS-tjänst som är Standard och Webbaserad

Läs mer här: System 900 Fackhandel

2016-11-25

InTime tecknar avtal med Stjärnurmakarna och Ingo

Intime fortsätter att locka till sig nya kunder med sina mobiltjänster. Sedan starten 2003 har Intime haft en årlig tillväxt på 20 procent. Företaget har kunder över hela Sverige och har nu tecknat avtal med bland annat bensinstationskedjan Ingo, Stjärnurmakarna och Region Halland.

Läs hela artiklen här: Affärer i Norr

2016-01-11

Josefine, ny medarbetare

Vi hälsar Josefine Åhl välkommen till InTime. Hon ansvarar nu för all försäljning och marknadskommunikation. Josefin är Civilingenjör inom datateknik och kommer närmast från Oricane och KYAB.

Läs mer om Josefine här

SMS-tjänst för företag, direkt från din dator - Prova gratis!

SMS är den överlägset bästa kanalen när du på ett enkelt, personligt och effektivt sätt vill kommunicera med dina kunder. Med InTimes SMS-tjänst skickar du SMS direkt från din dator eller integrerar SMS i ditt befintliga system.

Du får enastående träffsäkerhet, sparar tid och pengar, vårdar dina kundrelationer och gör fler och bättre affärer. Registrera ett gratis testkonto redan idag!

Vill du veta mer om oss och våra SMS-tjänster?