Nyheter hos InTime

Missa inga viktiga nyheter hos InTime - Vi håller dig uppdaterad!

Tips och råd, vad tycker våra kunder, nya funktioner, pressreleaser och mycket annat roligt samlar vi här. Vill du veta mer om oss och våra SMS-tjänster? Fyll gärna i en intresseanmälan så kontaktar vi dig på det sätt du önskar.

2022-12-03

Grattis SMS:et 30 år!

Idag fyller SMS:et hela 30 år! Världens första SMS skickades den 3:e december 1992 i England. SMS:et hade texten ”Merry Christmas” och skickades av ingenjören Neil Papworth på Vodafone.

Vi på InTime har arbetat med SMS i 20 år nästa år och vi ser att SMS-marknaden fortsätter att öka för varje år som går. Fler företag upptäcker fördelarna med att skicka SMS och det dyker hela tiden upp nya användningsområden - vilket vi tycker är jätteroligt!

Vill du veta mer om hur du kan använda SMS i ditt företag? Kontakt oss gärna!

2022-11-16

Black Week, Black Friday, Cyber Monday…  

Det är många köpstarka dagar som väntar runt hörnet. Som företag kan det vara svårt att nå ut i bruset den här tiden, men med väl planerade och genomtänkta kampanjer är det möjligt.

Så när ska du använda SMS i din marknadsföring? Svaret är när du vill ha snabb respons. Ett SMS är personligt och direkt, men har kort livslängd. Skicka SMS med tydliga uppmaningar och erbjudanden. Driv kunder till din butik och hemsida. Använd gärna länkar och rabattkoder som mottagaren kan nyttja direkt.

Vill du ha fler tips på hur du kan boosta dina kampanjer med SMS? Boka in ett möte med någon av våra experter!

2022-10-27

I år fyller SMSet 30 år! 

I snart 30 år har vi skickat SMS till varandra. Det första SMSet skickades i England den 3 december 1992 och innehöll texten ”Merry Christmas”. SMSet skickades av en ingenjör på Vodafone, Neil Papworth, till hans chef som tog emot det på sin två kilo tunga trådlösa telefon av märket Orbitel. 2021 såldes detta SMS av ett auktionshus i Paris som ett så kallat NFT, Non-fungible token, för 107 000 euro, drygt 1,1 miljoner kronor.

SMS är en förkortning för Short Message Service som översatt till svenska är kort meddelandetjänst. Ett SMS innehåller maximalt 160 tecken. 

Källor: Wikipedia och IDG

2022-10-14

SMS-tjänst för bokade möten

Visst du att vi har en tjänst speciellt framtagen för dig som arbetar med mötesbokningar och avtalade tider? Tjänsten heter Avtalade tider och är en tilläggstjänst som aktiveras på ditt webbaserade SMS-konto. Med tjänsten Avtalade tider skickar du enkelt SMS-påminnelser inför dina bokade möten. Du laddar upp en boknings-fil i systemet och dina SMS skickas ut automatiskt inför varje besök. Du väljer hur långt i förväg dina SMS-påminnelser ska skickas ut och om de ska upprepas. Du bestämmer också vad som ska stå i texten för varje SMS-utskick.

Vill du veta mer om tjänsten Avtalade tider? Fyll i en intresseanmälan så kontaktar vi dig på det sätt du önskar. 

2022-09-28

En SMS-tjänst - Flera användningsområden

InTime SMS-tjänst fungerar utmärkt till påminnelser, aviseringar, marknadsföring och dubbelriktad kommunikation. Den webbaserade SMS-tjänsten loggar du enkelt in på via vår hemsida. I tjänsten skickar du SMS till en eller flera samtidigt, du väljer om SMSen ska skickas ut direkt eller schemaläggas, du sparar egna textmallar, laddar upp kontakter och grupper och ser leveransstatus på alla dina skickade SMS.

Du kan också integrera SMS-tjänsten med ett befintligt system för automatisk sändning av SMS. Kontakta oss gärna för mer information om vilken lösning som passar dig bäst.

2022-08-17

Checklista för ett lyckat SMS

Det finns några saker som är bra att tänka på när du ska formulera ditt SMS, nedan ser du några tips. Kontakta oss gärna för personlig rådgivning - vi har lång erfarenhet av SMS-kommunikation i flertalet olika branscher. 

Checklista SMS

  • Fatta dig kort - Gärna inom 160 tecken
  • Var korrekt & tydlig
  • Skriv det viktigaste först
  • Kontrollera stavningen
  • Använd gärna länkar
  • Erbjud avregistrering när det krävs
  • Skicka gärna SMSet till dig själv först

2022-09-08

SMS-tjänst för koder och larm

Visste du att du även kan använda InTimes SMS-tjänst för viktig information som koder och larm?

Du väljer om du ska skicka dina SMS manuellt, automatiskt eller både ock. Som kund har du ett flertal olika funktioner i en och samma tjänst. Du kan vidaresända dina SMS till URL:er, e-postadresser och telefonnummer, ladda upp och administrera kontaktlister och grupper, schemalägga dina SMS-utskick, se leveransstatus i realtid och mycket mer.

Via våra öppna API:er är det enkelt att genomföra en integration med ditt befintliga system och du får då även tillgång till vår webbaserade SMS-tjänst.

Se vår API-dokumentation här

Testa vår webbaserade SMS-tjänst här

Boka gärna in ett möte med oss för att höra vad som passar dig bäst!

2022-09-01

Supporttider hösten 2022

Nu går vi in i hösttider och supporten har från och med idag öppet mellan kl. 08:00-17:00. Du når oss enklast via telefon och mejl:

Telefon:
0920-26 09 80

E-post:
Allmänt: 
Användarstöd: 
Fakturafrågor: 

Har du frågor är du alltid välkommen att kontakta oss!

2022-08-17

Tillbaka efter semestern - Nå ut med viktig information?

Nu är vi många som är tillbaka på jobbet igen efter semestrarna. Vi på InTime vet att det ofta är mycket information som ska ut till både personal och kunder.

Därför har vi tagit fram InTimes SMS-tjänst för dig som företagare. På bara några sekunder får du ut informationen till alla berörda och den blir även läst direkt då SMS har högst öppningsfrekvens av alla kanaler. Ingen installation av programvara krävs, du loggar enkelt in på ett eget konto via vår hemsida.

Vill du veta mer? Hos oss får du alltid testa tjänsten kostnadsfritt innan du bestämmer dig.

Kontakta oss gärna för mer information. 

2022-07-27

Så här fungerar avregistrering och spärrlistor

Använder du SMS som marknadsföringskanal? Precis som vid e-postmarknadsföring är det viktigt att du erbjuder mottagaren ett enkelt sätt att avregistrera sig från framtida SMS-utskick.

Vi erbjuder dig automatisk avregistrering med en egen spärrlista som sparas på ditt konto. Det fungerar på följande sätt:

  • Du väljer ett kodord som vi kopplar till ditt konto
  • I slutet av dina SMS-utskick skriver du: Avreg? SMSa <kodord> STOP till 71050
  • Mottagaren av ditt utskick skickar ett SMS med texten <kodord> STOP till kortnummer 71050
  • Mottagarens mobilnummer sparas automatiskt i en spärrlista på ditt konto
  • Nästa gång du gör ett grupp-utskick känner tjänsten själv av vilka som ligger i spärrlistan och skickar inte SMSet till dessa mobilnummer

Spärrlistan fungerar bara när du gör grupp-utskick, det vill säga om du vill skicka ett SMS till en enskild kontakt kommer det inte att spärras. 

Vill du veta mer om avregistreringar och spärrlistor är du välkommen att kontakta oss!

2022-07-22

Hur du tar emot svar i SMS-tjänsten

Du som användare av den webbaserade SMS-tjänsten väljer om det ska gå att svara på dina utskickade SMS eller inte. Vill du ta emot svar kan du göra det på tre olika sätt:

  1. Kortnummer och prefix: Mottagaren av SMSet skickar ett nytt SMS som börjar med ett prefix som är unikt för ditt konto. SMSet skickas till kortnummer 71050 och hamnar i inkorgen på ditt konto. Detta är exempelvis vanligt vid avregistreringar.
  2. Virtuellt nummer: Du använder ett virtuellt nummer som avsändare när du gör dina SMS-utskick. Mottagaren svarar med ett vändande SMS och svaret kommer till inkorgen på ditt konto.
  3. Mobiltelefonnummer: Som avsändare på ditt SMS anger du ett mobiltelefonnummer, svaret kommer till den mobiltelefonen.

Du kan också välja vad som ska hända med inkommande SMS, om det ska skickas vidare, få tillbaka ett automatiskt svar, sparas i en spärrlista eller något annat. Detta reglerar du med olika inkorgs-regler på ditt konto.

Vill du ta emot svar på dina utskickade SMS? Kontakta oss så hjälper vi dig att hitta rätt lösning för dina behov.

2022-06-16

Varför ska du använda SMS som marknadsföringskanal?

Hanzens är en klädkedja med butiker längs Norrlandskusten. De har varit kund hos InTime sedan 2008 och använder InTimes webbaserade SMS-tjänst för att skicka SMS-aviseringar och SMS-marknadsföring till sina kunder. Så här säger Kristina på Hanzens om effekten av att skicka SMS:
-InTimes SMS-tjänst har haft en oerhört värdefull betydelse för oss eftersom vi nu kan kommunicera med våra kunder. Förut hade vi stora problem att kommunicera, vi försökte via mail men såg ingen effekt av det. Nu kan vi mäta effekten på en gång, samma dag som vi skickar. Det har gett oss ovärderlig effekt faktiskt!

Vill du också se vad SMS-marknadsföring kan ge för effekt i ditt företag? Kontakta oss gärna för kostnadsfri rådgivning och testkonto.

Vill du veta mer om våra SMS-tjänster?

För prisuppgifter, testkonto och övriga frågor vänligen fyll i en intresseanmälan så kontaktar vi dig på det sätt du önskar. Hur och varför vi behandlar dina personuppgifter kan du läsa under vår Integritetspolicy.